Wij horen soms dingen!?!

Ja echt!

Wij horen soms dingen! Regelmatig worden wij “even neergelegd”, wat bijna onmogelijk is. We worden regelmatig aangesproken met: “oh, u bent de automatische telefoonbeantwoorder” of “heb ik nu iemand aan de telefoon of is dit een bandje?”.

Maar vergeet ook de mensen niet die de vraag al gesteld hebben, voordat ze ons spreken… “Ik had een vraagje…” Dat is natuurlijk heel fijn, we bedanken voor het bellen en verbreken de verbinding… Euh… Nee, dat doen we natuurlijk niet! Ondanks dat het in de verleden tijd wordt vermeld, weten wij dat de vraag nog niet gesteld en al zeker niet beantwoord is. Maar voor taalpuristen, zoals wij dat eigenlijk wel zijn, is het tenenkrommend. Net zoals wij nooit de vragen zullen stellen:”wat was uw naam” of “Heeft u een klein momentje?”.

En als een van onze relaties een oud gratis 0800-nummer heeft ontvangen welke voorheen toebehoorde aan een landelijke aanbieder van internet en telefonie, dan beantwoorden wij geduldig de telefoon, iedere keer als hij overgaat weer. Ondanks de bedreigingen, flauwe grappen en soms zeer oneerbare voorstellen!

Boze bellers?

Ja, die zijn er natuurlijk ook. Soms met een hele redelijke reden om boos te zijn en soms ook niet. Maar ze worden allemaal met dezelfde interesse aangehoord en daarop gaan wij handelen. En hoe onze relaties met deze boze mensen omgaat? Vaak zijn ze niet meer boos en kunnen de twee werken aan een goede samenwerking en er samen uitkomen.

Dit hoort er namelijk gewoon bij. We doen veel meer dan alleen de telefoon beantwoorden, meer dan alleen de hoorn oppakken en een naam noteren. Wij zorgen voor de juiste spelling van een naam, het juiste telefoonnummer waarop iemand bereikbaar is en daarbij hoort ook een e-mailadres. Maar natuurlijk zorgen we ook voor een duidelijke opmerking en/of boodschap. Want dat is uiteindelijk ons werk. Ervoor zorgen dat onze relaties een duidelijk bericht krijgen waarop ze alleen maar hoeven te handelen of te reageren.

Elke dag hetzelfde?

Nee, geen enkele dag is hetzelfde. Wij hebben alleen invloed op het aantal gesprekken dat wordt beantwoord, niet op het aantal gesprekken dat op een dag doorgeschakeld wordt naar ons. En ieder gesprek is een uniek gesprek, geen enkel gesprek is hetzelfde. En dat maakt het werken bij een telefoonservice leuk en afwisselend. Je weet nooit wat er op dag voorbij komt!